WebSupport 21.9.2005 10:51 napísal:Vazeny zakaznik,
Dnes (21.9.2005) medzi 13:00 az 14:00, dojde ku dvom kratkodobym vypadkom nasich sluzieb koli vymene vadneho disku a upgradu databazoveho servera.
s pozdravom ...
WebSupport 21.9.2005 20:05 napísal:Dobry den,
Pri planovanom upgrade serveru (o com sme Vas informovali) doslo k neocakavanym komplikaciam a zrutili sa nam vsetky tri disky v hlavnom serveri ktory sa stara o webstranky. Disky s datami boli zanesene do laboratoria a specializovana firma pracuje na obnove dat.
Momentalne nefunguju iba web stranky. Maily - pop3, smtp ... funguje. Databazovy server je v poriadku a takisto aj vsetky databazy. V poriadku su taktiez shell konta a data na nich.
Ak sa podari obnovit data, v skorych rannych hodinach bude webhosting fungovat cely.
Taktiez v priebehu zajtrajsieho dna dostanete dalsie informacie a oficialnu spravu o vypadku.
Dakujeme za pochopenie. Na naprave pracujeme vsetkymi moznymi prostriedkami.
s pozdravom ...
Odpoved na moj e-mail ohladom zaloh:WebSupport 21.9.2005 23:45 napísal:Dobry den,
Ako sme Vas informovali doslo k vacsiemu vypadku nasich webhostingovych sluzieb. K vypadku doslo po planovanom upgrade hlavneho a databazoveho serveru, ked sa na hlavnom serveri pokazili vsetky disky s webstrankami aj so zalohami.
K poruche diskov doslo pravdepodobne kvoli hardwarovej chybe vyrobcu diskov. Vsetky disky boli rovnakej znacky a serie.
Z pokazenych diskov sme sa prostrednictvom specializovanej firmy pokusali ziskat data. Bohuzial na Slovensku nie su potrebne laboratoria a technika. Preto boli disky poslane do Prahy. Ako nam bolo slubene, do 5-10 pracovnych dni by z pokazenych diskov mali na 99% dostat vsetky data.
Webhosting teda funguje. Databazy, webadmin, ftp, ostatne Vase nastavenia a aplikacie ostali neporusene a funguju. Chybaju Vase webstranky a maily uzivatelov ktori si ich nestahovali.
Namiesto nich, sme zatial na Vase konto umiestnili stranku s jednoduchym oznamenim. Je potrebne si stranky znova uploadnut co najskor z Vasich vlastnych zaloh. Ak nemate vlastne zalohy, je potrebne pockat na data z poskodenych diskov.
Pre akekolvek otazky alebo pripomienky nas mozete kontaktovat prostrednictvom nasich kontaktnych udajov. Velmi radi Vam vysvetlime vzniknutu situaciu alebo pripadne nejasnosti.
Situaciu sa snazime riesit najlepsim a najrychlejsim moznym sposobom. Velmi radi Vam videme v ustrety v akychkolvek poziadavkach a spravime vsetko co bude v nasich silach.
Dakujeme za pochopenie a verime, ze aj napriek tejto neprijemnosti nam zachovate svoju priazen.
s pozdravom ...
Tak toto sa ta casto nestava... z obycajnej vymeny (upgrade), nieco radsej odstranili. Este dobre, ze som mal aspon neake zalohy webu a fora. Inak by mi nebolo do smiechu... Ako musia nadavat tie firmy co tam mali vsetko a spoliehali sa iba na hostingove sluzby...WebSupport 22.9.2005 9:57 napísal:Dobry den,
Tu neslo o server. Serverov mame samozrejme viacero. Taktiez tam bola v podstate dvojita ochrana tych dat.
Najskor odisiel zalozny disk a potom druhy disk, ktory mirroroval hlavny disk. Pri vymene tychto poskodenych diskov sa este nestihli synchronizovat data z hlavneho disku a odisiel aj ten. Jednoducho to bola obrovska zhoda nahod, ktora sa deje raz za 1000 rokov. Samozrejme situaciu sme rozanalyzovali a do buducna pouzijeme aj dalsie mozne riesenia na zvysenie bezpecnosti dat.
s pozdravom ...
btw: Forum aj web su uz uplne funkcne.